FuseLogic blogs & nieuws

De uitdagingen van customer identity management

Geschreven door FuseLogic | Jan 23, 2019 9:23:00 AM

Een modern Customer Identity & Access (CIAM)-platform maakt het gemakkelijk om nieuwe applicaties voor klanten snel te lanceren en zorgt voor een uniforme en prettige gebruikerservaring op alle kanalen. Tevens zorgt het voor afdoende beveiliging van gebruikersaccounts en persoonlijke informatie, en verhoogt het de marketing-ROI door een beter begrip van gebruikers, targeting en personalisatie.

Verwachtingen van klanten
Succesvol ondernemen en klanten bedienen door het bieden van een excellente Customer Experience staat hoog op de agenda bij veel organisaties. Klanten zijn van Google en Facebook eenvoud, gemak en service gewend en verwachten dat ook van uw applicaties! In de steeds meer digitaal wordende wereld zijn eenvoudige toegang, gebruiksgemak en veiligheid essentieel.

Uitdagingen
Organisaties die apps inzetten voor de communicatie met en dienstverlening naar hun klanten, worden geconfronteerd met een aantal uitdagingen om dit te realiseren:

  • Hoe krijgen wij het vertrouwen van de klant, zodat deze informatie met ons wil delen?
  • Hoe kunnen we de identiteit van onze klant eenvoudig en snel vaststellen bij alle access points in de Customer Journey?
  • Hoe kunnen we ervoor zorgen dat gemak én veiligheid samengaan?
  • Hoe kunnen zaken als Single Sign On (SSO), Multi Factor Authenticatie (MFA), Scalability en Application Programming Interfaces (API’s) helpen bij het creëren van een optimale Customer Experience?
  • Hoe kan de IT-afdeling sneller bouwen aan de vereiste Customer Experience, met minder code reviews en betere audit trails?
  • En hoe krijgen wij een compleet ‘360 graden’ beeld van de klant?

De voordelen van CIAM
Een modern CIAM-platform maakt het dus mogelijk om nieuwe klantapplicaties snel te lanceren, zorgt voor een uniforme gebruikerservaring, regelt de beveiliging van klantaccounts en -informatie en verhoogt uw marketing-ROI.

Meer weten?
Wilt u weten hoe u CIAM kunt inzetten voor een excellente klantervaring over alle applicaties, devices en ‘touchpoints’ met uw organisatie? Neem dan contact met ons op.